أهلا وسهلا بك إلى فكك مني Fokak Meny.
  • تسجيل الدخول:

لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

اللهم اعطنا القوة لندرك أن الخائفين لا يصنعون الحرية ، و الضعفاء لا يخلقون الكرامة ، و المترددين لن تقوى أيديهم المرتعشة على البناء

- الإهدائات >> فراشة الاسلام الي فكك منى : المنتدى وحشنى اوووووووووووووووووووى رغم الفضاء والتصحر ده كوكى الي مصطفى شومان : انت فين يا ابنى انت انا جيييييييييييييت ده لو انت فاكرنى اصلا؟؟؟؟ فراشة الاسلام الي اعضاء منتدى فكك منى : كل سنة وانتوا طيبين وعيد سعيد عليكوا Mannora الي اصحااااااااااااب زمااان : مس يووووووووووووووو فينيام زمان كنا بنذاكر ع فكك ونطبق يوميا يخرب بيت الفيس بقى مجهول الي fokakmeny_down : منتدى ثقيل دم موووو حلووو أستغفر الله العظيم لولا الي كل المنتدى : وحشتونى وحشتونى وحشتونى وكل سنة وانتم طيبين وبخير همسة الي فكك منى : وحشتنى يا منتدايا الغالى , سلامى لكل الناس اللى موجوده وبالأخص صحابى ,فكك منى 2007 و 2008 كان بيتنا وجنتنا. فراشة الاسلام الي كل اعضاء فكك منى : اووووووووووف الدراسة تانى مش هخلص انا شكلى باااااااااااااااى باااااااااااى فكك منى فراشة الاسلام الي كل كل اعضاء منتدى فكك منى : احلفكوا بأيه فوووووووقوا شوية .......حرام عليكم المنتدى عفن من كتر الركنة الشبح الي كل اعضاء فكك منى : لقد عاد شبح المنتدى من اراد منك شئ فليطلبة منى

معلومات الموضوع

الثورة المضااااادة

رابط الموضوع لارساله الى اصدقائك
https://fokakmeny.fokak.us/showthread.php?t=29336

النتائج 1 إلى 5 من 5
    مشرفة الموضوعات العامة
    الصورة الرمزية لولا

مزاجي : Brooding
    شكراً : 0
    تم شكره 6 مرة في 6 مشاركة
    بيانات الاتصال :
    تابعني :
    الحالة : لولا غير متواجد حالياً
    تقييم المستوى : 25
    Array

Post الثورة المضااااادة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    الجملة دى اصبحت بتتردد كتير اليومين دول ومبتتقلش الا علشان تعبر عن الهمجية اللى اصبحت موجودة فى البلد بعد اسقاط النظام

ومن رائي الشخصى بعتبرها حجة فارغة بنتحجج بيها وبنضحك بيها على نفسنا
    ثورة اية المضادة تفتكروا البياعين اللى بقوا على الرصفان بكمية مرعبة وفرشين لنصف الطريق ثورة مضادة
    ولا العربيات اللى بتتسرق فى وضح النهار ثورة مضادة
    ولا الاغتصبات وخطف البنات ثورة مضادة
    ولا الاسعار اللى غلت علشان مفيش زراع ولا فلاحين بتزرع ثورة مضادة
    ولا المصانع اللى بدات تقفل واصحابها بيصفوها ثورة مضادة
    متضحكوش على نفسيكم
    كفاية عدم الامان اللى بقينا فية واوعوا تقولوا مفيش حاجة لا فية
    للاسف طول عمرنا واحنا بندفن راسنا فى الرمل زى النعام ويوم ما رفعنا راسنا رفعناها غلط واتخبطنا فى حيطة
    ياريت نتناقش حولين الموضوع دة لانى فعلا اكتئبت من كتر ما انا شايفة حوليا مهازل كتيرة
    انا من الجيزة وكنت لما بنزل وسط البلد بنبسط بحجات بسيطة بس جميلة زى مثلا المرور فى شارع عبد الخالق ثروت كان شارع شيك روحوا شوفوه دلوقتى بقى سوق الجمعة
    دى حاجة بسيطة انما الحجات كتير والسلبيات كتير
    صعب تتجمع فى موضوع
    دوشتكم بس حسيت انى عاوزة افضفض معاكم وافكر بصوت عالى
    وبجد يا خسارتك يا بلادى
    ومتقولوش انى بترحم على النظام القديم لكن اللاسف كان بيحسسنى بالامان وكان
    الحرامية والبلطجية فى جحورهم

رغم اننا كنا بنتسرق عينتى عينك
    بس كنا بنقول بخ دلوقتى لو قلت بخ البلطجى يقطعك نصين وللاسف متخدش حقك
    التعديل الأخير تم بواسطة لولا ; 30-03-2011 الساعة 04:46 PM

Sprite Black
    الصورة الرمزية MiSs. NeRmOo

مزاجي : Angelic
    تم شكره 2 مرة في 2 مشاركة
    بيانات الاتصال :
    تابعني :
    الحالة : MiSs. NeRmOo غير متواجد حالياً
    تقييم المستوى : 20
    Array

افتراضي رد: الثورة المضااااادة

للاسف طول عمرنا واحنا بندفن راسنا فى الرمل زى النعام ويوم ما رفعنا راسنا رفعناها غلط واتخبطنا فى حيطة
    ((( مافتكرش والله يالولا انك عندك حق ف الجملة دى احنا كنا بنستخبى زماان اياام اللى كانو خربينهاا اومال الشهداا اللى ماتو دوول كانو ايية بيخبو رااسهم ف الرمل لو كنا فعلا كدا يالولاا مكناش عملناا ثورة مضاادة ايوة مضاادة للفساد وللجوع وللظلم ول الت الضميير العدلى وجماال وعز ومغربى وغيرهم وغيرهم ومباارك نفسو كل النااس دى انكشف ظلمها ازااى انكشف فسدها وحقدها ازااى من الثورة المضاادة يالولاااا
    مش لازم كل حااجة تتغير ف يوم ب ليلة استنا اما نشووف حد يحكمهاا وهيحاول بقدر الامكان انو يعمر الفسااد الملحووظ عشان مايبقاش زى الى قابلوو عشان نشووف اصلاحاتو للبلد ..وف التأنى السلاامة
    ....اماا بقا ب النسبة للمرور فى شارع عبد الخالق ثروت كان شارع شيك روحوا شوفوه دلوقتى بقى سوق الجمعة... تفتكرى الناس اللى ف السووق دوول ملتهم ايية مش مسلميين مش مصريين اقصد كل وااحد بيقضى احتيااجاتوواللى فاارش ع الارض ومش عجبك دا بنى ادم كانت البلدية ف عهد اللى خاربهاا بيلموهم وبيقطعو عيشهم ويشردوهم هما واطفالهم مش لازم شوارعنااا تبقاا مودرن وشيك عشان نبقا ناس متحضرة وعشان اللى زيك يمشو ف شوارع شيك وغيرهم بيموت ف اليوم الف مرة افتكر انك فاهمة الموضووع غلط يالولا اللى فرشين ع الارض دول ناس داقو طعم الجووع نامو من غير اكل افتكر انك عمرك ماحسيتى الاحسااس دا اما بقا للبلطجية الناس دى هتلاقيى اللى يلمهاا مش هيفضلو كدا على طوول واحناا كماان هنقوول بخ ل اى حد نشوفوو بيعمل غلط بس نستنا شوية لحد ما المركب مايبقا ليها قبطاان يوجهاا كويس يشوف احنا عاوزيين ايية ناقصنا اية اممم انا اول مرة بصراحة اتكلم ف موضووع ب الحدة دى او اشوف انى فااهمة حااجة ف حيااتى ولو حتى ل مرة وااحدة بس احناا ماابنستخبااش ف الرمل يالولااا والا كان زمناا دلوقتى زى محنااا
    اتمنى ماكنش زعلتك ب كلامى يااقمر توبيكك حلو وبينااقش موضووع يااعنى هوة يعتبر مشكلة بس وف وقت قريب انشاء الرحمن مش هتبقا مشكلة
    تسلمى يااقمر ع الفضفضة
    اتمنى ماكنش انا اللى طولت علييكى

التعديل الأخير تم بواسطة MiSs. NeRmOo ; 30-03-2011 الساعة 05:22 PM

مشرفة الموضوعات العامة
    الصورة الرمزية لولا

بيانات الاتصال :
    تابعني :
    Array

وعشان اللى زيك يمشو ف شوارع شيك وغيرهم بيموت ف اليوم الف مرة افتكر انك فاهمة الموضووع غلط يالولا اللى فرشين ع الارض دول ناس داقو طعم الجووع نامو من غير اكل افتكر انك عمرك ماحسيتى الاحسااس دا
    ليه ان شاء الله ما بحسش لالالالالالالاء انا حسه وعارفة كل حاجة يا نرمين وانا مش بقول الكلام ده عشان انتى تردى وتقولى كده انا مش بتكلم على شارع عبد الخالق ثروت بالاخص لالالالالاء انا بتكلم على البلد كلها لانها بجد باااااااااااااظت وخلى بالك انا من النوعية اللى بتحس بالناس اووووووووى لانى منهم ومن طينتهم وكلنا ولاد تسعة وكلنا خلقة ربنا بس البياعين دول المفروض يكون ليهم مكان بلاخص يقعدوا فيه مش البلد بقت فوضى يقعدوا فى اى مكان هل دول قبل الثورة كان ممكن يقعدوا فى اى حته كده ااااااااااااه كان فى بلدية وكانوا قارفينهم فى عيشتهم منهم لله بس دلوقتى هما عارفين ان محدش هيكلمهم عشان كده براحتهم
    اما بخصوص البلطجية اللى نازلين خطف فى البنات فلما هنشوف هيمسكوهم ازاى وهيقدروا على مين ولا مين وامتى هيرجع الامان للبلد
    وخلى بالك انا مش ضد الثورة انا فرحانة بيها وبعتز بيها جدااااااااااااااااااااااا بس نفسى البلد ترجع زى زمااااااااااااااااان شكرا لمرورك نرمين

Sprite Black
    الصورة الرمزية MiSs. NeRmOo

مزاجي : Angelic
    تم شكره 2 مرة في 2 مشاركة
    بيانات الاتصال :
    تابعني :
    الحالة : MiSs. NeRmOo غير متواجد حالياً
    تقييم المستوى : 20
    Array

ليه ان شاء الله ما بحسش لالالالالالالاء انا حسه وعارفة كل حاجة يا نرمين وانا مش بقول الكلام ده عشان انتى تردى وتقولى كده
    *
    مش بتكلم على شارع عبد الخالق ثروت بالاخص لالالالالاء
    المرور فى شارع عبد الخالق ثروت كان شارع شيك روحوا شوفوه دلوقتى بقى سوق الجمعة

رووحك حلوة اوى يالولا ف الكلام وحتى اسلوب طرحك للموضووع (عجبتينى)
    والله لو كل وااحد طلع ب كلمة مش هنخلص وهتبقا سلطة ف احسن حل اننااا تستناا اما نشووف اية اللى هيحصل نعمل مش فهميين ع الاقل ف الفترة دى وبعد كداا نبقا نحط ملاحظتناا اللى من الوااضح انى بتكتر
    اتمنى اكون ضيفة خفيفة على قلبك
    شكرا لمرورك نرمين عفواا ياسكر داا وااجبى

مشرفة الموضوعات العامة
    الصورة الرمزية لولا

بيانات الاتصال :
    تابعني :
    Array

شكرا لمرورك نرمين

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)